Befőzde

Kevi lekvár és szörp

Tüdőszűrés kishazánkban

2014. június 20. 14:49 - BEFŐZDE

Sziasztok!

Ugyan nem igazán ide illő a dolog, de úgy gondoltam ezt le kell írnom.

Nagyon ritkán járok orvoshoz. Talán, ha 10 évben egyszer elmegyek, akkor is csak azért, mert valamihez kell valami. Így most szembesültem a logikus egészségügyi rendszerrel.

A kistermelői engedélyhez ugye szükséges, hogy meglegyen a egészségügyi kis könyv. Nincs is ezzel semmi gond, de...

Évente egyszer eljön Túrkevére a mobil szűrés, gondoltam, ha már itt van nem megyek le Szolnokra, hanem megcsináltatom itt.

Az eredmény meglepő volt számomra.

Elintéztem a beutalót. Merthogy ilyen is kell hozzá, habár értelme nincs, hacsak annyi nem, hogy a háziorvos beírhatja a BNO kódokat, így az OEP-től kapja a pénzt (mondjuk hatalmas összeget jelent egy ilyen beutaló kiállítása, van talán vagy 100 Ft-is).

Ezt elintézni persze idő, hiszen sorban állsz, stb. Aztán, mint aki jól végezte dolgát elmentem a szűrésre. Kérdi a illető aki várja a jelentkezőket, hogy:

- Csekkért jött?

Kezdtem rosszat sejteni.

- Nem. Tüdőszűrésre.

- Először csekket kell adnom és azt kell befizetni.

- Nem lehet itt fizetni? Bankkártyával, valamivel? - kérdem, bár nem bíztam a válaszban, bár épp most volt valami politikus, aki azt szorgalmazta, hogy sok a készpénzes fizetés.

- Nem. El kell menni a postára - csekket nyújtja, én morgok.

Nem az összeg miatt. Tudtam, hogy kell 1700 Ft-ot fizetni érte, bár érteni nem értem, hiszen van TB (bár már az sem az ami régen volt). DE, ha legalább megmondanák, hogy miért kell fizetni ezt az összeget. Azért mert helyszínre jönnek? Azért mert hozzájárulás a villanyszámlához? Azért mert kell valakinek a zsebébe? Tök mindegy csak tudnánk, hogy miért.

Postára el. Sorban állás, pénz befizet, vissza a mobilállomásra.

Immáron egy hölgy ült az asztalnál.

Odaadok mindent, elindulunk befelé, közben eszembe jut valami:

- Az eredményeket, hogy kapom meg?

- Miért, kell eredmény?

- Nem. Végülis miért vagyok itt? - a többit már csak magamban mondtam tovább, hogy túl sok pénz a zsebemben, és nyomja a tökömet, így valahová ki kell dobom. De a földre nem akartam, így hogy mégis kapjak érte valamit besugaraztatom magam egy kicsit.

- Ha hozott felbélyegzett válaszborítékot 1 hét, ha nem akkor Mezőtúr vagy Szolnok 1, másfél hónap múlva?

- Miért? Kellett volna hozni borítékot? - 20 perce voltam a postán!

- Persze.

- És ezt miért nem mondták, amikor az előbb elküldtek a postára?

- Biztos nem mondta, hogy kér eredményt.

- Mi a francért jönne valaki, tüdőszűrőre, ha nem kell eredmény neki? Egyébként is mondtam, hogy kistermelőihez, és EÜ kiskönyvhöz kell.

- Pedig kell a boríték.

 

Ok. Bementem, elkészült a kép. Az egész nem tartott volna 10 percet a regisztrációval együtt. Így, ha összeszámolom kocsival is legalább 1-1.5 óra volt (beutalóval, stb.), min 2-3 óra. És szerencsém volt, hogy nem voltak sokan.

Nevetséges. Nem vagyok egy nagyon morgós típus, de azt utálom amikor a hatékonyság hiányzik a munkából, amikor olyan miatt szívatják az embert, amit meg lehetne csinálni rendesen kb. 10 perc alatt.

Gondoltam meglepem őket, és csináltam egy ilyet:

boritek.jpg

Ez kb. 2 percembe került, bár kellett várni egy kicsit amíg a laminálógép bemelegedett.

Visszavittem, és odaadtam a hölgynek.

- El tetszenek ezt fogadni tőlem, segítségként?

- Elfogadjuk, de ki is van írva.

- Hova?

- A plakátra.

- Milyen plakátra? Én nem láttam plakátot sehol. Hol van kirakva?

- Kint van a művelődési ház bejáratánál.

- Én kocsival jöttem. Megálltam hátul, ahonnan ide kell bejönni, esélyem sem volt, hogy lássam a plakátot.

 

Szóval kirakhatták volna a hátsó bejáratra is, hogy aki nem nézi a főbejáratot akkor is tudjon róla, vagy tényleg ezzel a két perces munkával, lerakva az asztalra megoldható lehetett volna az egész.

 

Remélem használni fogják, és netalántán legközelebb már maguktól eszükbe jut, hogy ne szívassák az embereket ilyen dolgokkal.

És a végére egy idézet:

" Látod itt a mellényem zsebében az aranyórát? Nagyapámtól kaptam, amikor leérettségiztem. Amikor leérettségizel, a tied lesz. Ez az óra számomra minden csecsebecsénél értékesebb. De ellophatod. Visszaadhatod, vagy megtérítheted az árát. Ellophatod valakinek a lovát, a tehenét, ökrét, vadászpuskáját. Mindenét ellophatod és visszaadhatod megint, vagy megtérítheted az árát. Csak egy valamit, ha ellopsz valakitől, nem térítheted meg soha. S ez az idő! Ha valakinek az idejét lopod, azt úgy megloptad, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozásban eltelt időt semmi hatalom a földön nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége. Örökre elveszett, és te voltál az, aki a jóvátehetetlen veszteséget okoztad. Érted?"

                                                                                                                     Wass Albert

Értem!

És a legszomorúbb dolog, hogy a dolog egy jó részéről nem is ők tehetnek. Mesélte az úriember, hogy napról-napra változik náluk is minden.

 

Csak ez az írás után kapjam meg egyáltalán a leletet. Vagy az is elkeveredik majd valahol a bürokráciában?

 

Béla és Heni

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://befozde.blog.hu/api/trackback/id/tr536389537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása