Befőzde

Kevi lekvár és szörp

Egy lista amit eddig tanultunk, avagy mire is fegyeljünk a kezdeteknél - szerintünk

2014. október 03. 21:37 - BEFŐZDE

Sziasztok!

Azt hiszem, hogy eredetileg csak sejtettem mit is jelent ez (pedig volt már tapasztalat más területen és még mindig nagyon kicsik vagyunk (bár nem is szeretnénk nagyok lenni, hisz akkor az értelmét veszíti el az egész amit akartunk és megint csak a munkáról szólna az egész)). Mindenesetre gyakorlatilag kényszerpályára (is) kerültünk a pályázati kötelezettségek miatt. Tehát nincs mese csinálni kell a dolgokat, mert ha nem akkor baj van.

Akkor egy kis összefoglaló a hivatalosan lassan fél éves Befőzdé-ről (de gyakorlatilag bármilyen induló kistermelői vállalkozásra igaz lehet):

befőzde_logo_nevvel.jpg

 

+0 Legyen alaptőke (vagy pályázat jól megírva). Még mindig pénzt kell beletenni (bár félúton vagyunk egy kistermelő és egy vállalkozás között, így nem meglepő a dolog.)

1. Pályázatok: A pályázatok nagyon jó lehetőséget biztosítanak, ugyanakkor kockázatot is jelentenek. Nekünk bevált (márcsak azért is mert magunknak írjuk őket), ajánlom mindenkinek akinek komolyan gondolja. Sok plusz munka, nélkülük viszont évek alatt sem értük volna el ezt a szintet.

2. A munka: Alapjában véve fárasztó a dolog (főként a felújításokkal + egyéb munkákkal együtt), ugyanakkor összességében ugyanannyi pénzért biztos vagyok benne, hogy nem kell annyit dolgozni, mint egy munkahelyen. Tehát nem 8-5-ig ülsz bent egy irodában. És a saját főnököd vagy (ami egyébként macerásabb, de ez nálunk nem volt gond).

3. Értékesítés: Ahhoz hogy a termékeidet értékesítsd felejtsd el a települést (hacsak nem nagyobb város(Debrecen, Miskolc, Szeged, stb.)). Kistelepülésnél ne (csak) helyben, hanem a környező nagyvárosokban és Budapesten kell eladni a termékeket.

4.Marketing, marketing, marketing!: Enélkül el lehet felejteni mindent. Mint láthatjuk is a legtöbb kistermelői próbálkozásnál.

5. Kooperáció: Dolgozz együtt másokkal! Keress más kistermelőket, kézműveseket akikkel együtt tudsz dolgozni! Pl: a mi következő partnerünk: Csíder Icu: sajnos MARKETINGJE nincs, így nem tudok képet felrakni a fonott üvegjeiről :( Pedig érdekes lenne (majd később pótolom).

6. Többen összeállva próbáljatok értékesíteni. Olcsóbb a szállítás és ez fontos!

7. Minőséget próbálj előállítani, ne mennyiséget. Mennyiség van a Tesco-ban is.

8. Gondolkodj a kereskedő fejével! Aki eladja a termékedet hasznot akar (mint te is). A vevő által kifizetett árban benne kell lennie az ő hasznának is (meg persze neked is meg kell hogy érje).

9. A 8-as pont alapján ne meggazdagodni akarj, hanem megélni!

10. Marketing, marketing, marketing! Mint ez a bejegyzés is marketing (bár azért remélem több annál)!

 

+1 vélemény a társtól!!!

És én (Heni), még annyit fűznék hozzá, hogy KITARTÁS a -1-es pont, és nem a szó közhelyes értelmében, hanem a mindennapok ezer dolga mellett észben tartani miért is csináljuk amit csinálunk, és az adjon erőt hozzá lelkiekben, és néha "testiekben".

Remélem segítettünk azoknak akik ilyenre adják a fejüket és higgyétek el, hogy Heni hozzászólása csak a felszín. Sokszor tényleg nehéz dolog tud lenni (a mai nap eredménye (a beteg gyereken, az építkezés anyagszállításán, a munkások felügyeletén kívül, az üzletfelekkel való telefonos egyeztetésen (min 1.5-2 óra volt ma) 50 kg birsalma összeszedése, pucolása, alap előkészítése, 20 üveg othelló szőlő szörp, 20 üveg menta szörp, 40 üveg csipke szörp előkészítés, kiadós hátfájás: szóval nem annyira egyszerű a dolog. És sejtem, hogy ez csak a kezdet.)

 

Heni és Béla

 

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://befozde.blog.hu/api/trackback/id/tr126756823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása